Ontstaan

 
Jerry is in 2005 begonnen als ICT vacaturesite. Toen al had Jerry een heel andere filosofie dan de gangbare vacaturesites. Waar veel gangbare vacaturesites zich vooral richtten op het verzamelen van veel CV's, die klanten tegen betaling kunnen inzien, werkte Jerry op no cure no pay basis. De gedachte daarachter is, dat het belang van de winkel hetzelfde moet zijn als het belang van de klant. Zoals een goede winkelier blij is als een klant tevreden is met zijn product, zo is Jerry blij als hij een vacature kan invullen met een goede kandidaat.

In 2009 is Jerry overgenomen door Down to Earth ICT. De naam van dit bedrijf zegt genoeg over hoe er tegen ICT aangekeken wordt. Jerry past uitstekend bij Down to Earth ICT.

De kracht van Jerry zat niet in de grote aantallen, maar vooral in de mensen achter de knoppen. Mensen met een ICT-achtergrond die o.b.v. "human intelligence" kandidaten en vacatures aan elkaar koppelden. Niet op basis van een zoekwoorden-turfmechanisme.
 

2012: Upgrade naar ICT etalage versie 2.0

Logo van het oude Jerry

Volgens Jerry is het model van vacaturesites hard aan vernieuwing toe. Hoe je het ook wendt of keert, een vacaturesite heeft er belang bij niet alle informatie open beschikbaar te stellen. Dat is tegen een aantal belangrijkste principes van het internet: Openheid en vrije beschikbaarheid van informatie.

Jerry heeft nu de etalage versie 2.0 ontwikkeld. ICT professionals kunnen kennis delen en zich hiermee veel meer van zichzelf laten zien. Een CV zegt niet zo veel. Een stuk waarin iemand zijn/haar kennis en ervaring laat zien des te meer.
Zo val je op en loop je tegen leuke mogelijkheden aan.
Een vacaturesite is vrij saai om te bezoeken. Je komt er een keer, schrijft je in en als je een tijdje niets hoort, vergeet je de site en kom je niet meer terug.

Een etalage waarin ICT kennis gedeeld wordt is veel interessanter. Je komt vaker terug, deelt kennis en je kunt zomaar benaderd worden zonder dat je allerlei vacaturesites af hoeft te struinen.

Naar Boven